یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: استان خراسان در حوزه صنعتی پتانسیل بالایی دارد و امیدواریم که استاندار جدید با نگاه توسعه صنعتی به این استان وارد شود.

استاندار جدید با نگاه توسعه صنعتی وارد خراسان رضوی شود
به گزارش قدس آنلاین، نسرین یوسفی در رابطه با اولویت‌های اقتصادی استان اظهار کرد: خراسان رضوی یک استان صنعتی محسوب می‌شود و بیشترین توریست و گردشگر را در این استان داریم، گردش مالی و نقدینگی در شهر مشهد و استان خراسان بالا است و نیاز است نگاه صنعتی بر آن حاکم باشد تا فعالان اقتصادی ما بیشتر از این سهم استفاده کنند.  
وی ادامه داد: ما انتظار داریم شاخص‌های صنعتی مانند شاخص نرخ بیکاری کاهش و شاخص سطح مشارکت افزایش پیدا کند و از سرمایه گذار خارجی و داخلی استفاده شود و کمتر شاهد این باشیم که سرمایه گذارها از این کشور خارج شوند.
یوسفی ادامه داد: همراهی سایر بخش‌های اجرایی حوزه صنعت و دستگاه‌هایی مثل اداره تامین اجتماعی، اداره دارایی و ارگان‌هایی که در حوزه کسب و کار می‌توانند کمک کنند، نقش مهمی را در این حوزه دارند.
وی بیان کرد: استان خراسان در حوزه صنعتی پتانسیل بالایی دارد و ما امیدوارم هستیم هر کسی که به عنوان استاندار انتخاب می‌شود با نگاه توسعه صنعتی به این استان وارد شود.  
این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: پتانسیل‌های بسیار بالایی برای استان وجود دارد و در کمتر شهری در ایران و حتی در منطقه خاورمیانه، سالی سی میلیون زائر وجود دارد و این خود یک پتانسیل بزرگ در حوزه گردشگری و اقتصادی است، زیرا هر زائری که وارد می‌شود هزینه‌هایی انجام می‌دهد و اینکه چه قدر ما از این هزینه در راستای فعالیت‌های صنعتی و فعالیت‌هایی که دارای ارزش افزوده برای استان است، استفاده کنیم؛ بسیار مهم است.  
وی یادآورشد: اگر قابلیت‌هایی که در استان خراسان وجود دارد به کار گرفته شود، ما نباید بیکار در استان خراسان داشته باشیم، وقتی این استان را با تمام پتانسیل‌هایی که دارد در کنار هم بگذاریم شاخص‌های این استان در کل کشور باید جز بهترین‌ها باشد زیرا امروزه متاسفانه بسیاری از مسائل حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی ناشی از مسائل اقتصادی است.  
یوسفی اظهار کرد: نباید در شهری که سالی سی میلیون زائر دارد، یک و نیم میلیون حاشیه نشین وجود داشته باشد و این قشر حاشیه‌نشین باعث ایجاد آسیب‌های اجتماعی می‌شوند.  
این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: من اعتقاد دارم اگر در مسیر توسعه اقتصادی حرکت کنیم، قطعا بسیاری از مشکلات ما در حوزه آسیب‌های اجتماعی و مسائلی که فراروی بسیاری از جوانان، زنان و به طور کلی مردم قرار دارد، قطعا قابل حل خواهد بود.  

منبع: ایسنا
انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.